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National Dialogue on Screening Volunteers / Dialogue national sur le filtrage des bénévoles

Par Volunteer Canada à 11:03 am Monday, Aug, 21 2017 • 0 Commentaires

On June 2, 2017, Deloitte and Volunteer Canada co-hosted the National Round Table on Screening Volunteers. Twenty leaders from the public, private, and non-profit sectors gathered to consider models to improve screening people interested in working in positions of trust with vulnerable people, including children, youth, people with disabilities, frail elderly, and those experiencing temporary or chronic debilitating illness.

Lessons from Abroad Panel Presentation
With the aim of learning from models established to increase the safety, quality, and efficiency of programs and services in communities, presentations were made by:

  • Neil O’Connor, Manager Community Information, Department of Justice and Attorney-General, Blue Card Services (Queensland, Australia)
  • Tom Clark, General Manager, AccessNI (Northern Ireland)
  • Gerard Hart, Director of Policy and Protection Services, Disclosure Scotland

Canadian Landscape
The current Canadian Landscape was also reviewed by Volunteer Canada, the RCMP and the BC Criminal Review Service.

  • Ten Steps of Screening – Paula Speevak, President and CEO, Volunteer Canada
  • Vulnerable Sector Checks – Robert Murray, Manager, Civil Fingerprint Screening Services and Legislative Conformity, RCMP
  • BC Criminal Review Service – Meghan Oberg, A/Director, Security Programs Division, BC Ministry of Public Safety & Solicitor General

The purpose of the National Round Table on Screening is to explore the legal, practical, and philosophical implications for creating a centralized, integrated, online screening system for those working with vulnerable populations.

Read the National Dialogue on Screening 2017 summary
 


 

Le 2 juin 2017, Deloitte et Bénévoles Canada coorganisaient la Table ronde nationale sur le filtrage des bénévoles. Vingt chefs de file représentant les secteurs public, privé et sans but lucratif se réunissaient pour examiner des modèles visant à améliorer le filtrage des personnes désireuses d’assumer des fonctions de confiance auprès de groupes vulnérables, y compris les enfants, les jeunes, les personnes handicapées, les aînés fragiles et les personnes aux prises avec des maladies débilitantes temporaires ou chroniques.

Groupe de discussion : présentations sur ce qui se fait à l’étranger
Ce groupe de discussion visait à tirer des leçons de modèles établis ailleurs en vue d’améliorer la sécurité, la qualité et l’efficience des programmes et services offerts dans les collectivités. Ces présentations étaient données par :

  • Neil O’Connor, gestionnaire, Information communautaire, ministère de la Justice et du procureur général (Blue Card Services (Queensland, Australie)
  • Tom Clark, directeur général, AccessNI (Irlande du Nord)
  • Gerard Hart, directeur, Services de protection et politiques, Disclosure Scotland

Paysage canadien
Bénévoles Canada, la GRC et le BC Criminal Review Service ont aussi discuté du paysage canadienactuel. Leurs présentations figurent ci-dessous :

  • Les dix étapes du filtrage – Paula Speevak, présidente et chef de la direction, Bénévoles
  • Vérification du casier judiciaire et vérification des antécédents en vue d’un travail auprès de personnes vulnérables – Robert Murray, gestionnaire, Services de triage des dactylogrammes civils et conformité législative, GRC
  • BC Criminal Review Service – Meghan Oberg, directrice adjointe, Division des programmes de sécurité, ministère de la Sécurité publique et du procureur général de la C.-B.

La Table ronde nationale sur le filtrage des bénévoles visait à explorer les incidences juridiques, pratiques et philosophiques associées à la mise au point d’un système de filtrage en ligne centralisé et intégré pour les personnes oeuvrant auprès de groupes vulnérables.

Cliquez ici pour lire le sommaire du Dialogue national sur le filtrage des bénévoles 2017